Často kladené dotazy
"Je spolupráce s tebou vhodná pro všechny?
Stejně jako konstelace, ženské/mužské kruhy nebo šamanské očistné rituály nemusí sedět každému, ani spolupráce se mnou nemusí být pro každého. Dlouhodobější spolupráce také nebude vyhovovat člověku, který není připraven do sebe investovat energii, čas a peníze. A rozhodně není spolupráce vhodná pro lidi, kteří očekávají instantní řešení a že to za ně „odmakám“ já. Trenér ve fitku vám může udělat skvělý cvičební plán, ale odmakat si ho stejně musí každý sám 🙂
"Spolupracuješ i s muži, nebo jen se ženami?"
Pracuji hlavně se ženami, což je asi dáno i tím, že ženy obecně jeví více zájem o osobní rozvoj, než muži. A taky proto, že sama jsem žena. Spolupráce s muži mě ale nesmírně baví! Vím, že umím kvalitně pomoci ženám i mužům, nicméně jsou aspekty, kam už já v rámci spolupráci s muži jakožto žena „nedosáhnu“ (např. nemohu pro ně představovat zralou mužskou autoritu).
"Jak často probíhají konzultace?"
Zpravidla 1x za 14 dní. Pokud však klient přijde s nějakým akutním tématem, které už ho trápí dlouho či intenzivně, prvních několik konzultací probíhá po týdnu, aby se zastavila a zastabilizovala jeho „krvácející rána“. Důležité je ale říct to, že většina práce klienta probíhá právě v době, kdy se nevidíme. Je důležité, aby klient nespoléhal pouze na ty 2 společně strávené hodiny, protože to je jen velmi malé procento jeho času. Zásadní je to, jak na sobě klient pracuje či nepracuje právě mimo naše konzultace (jak plní úkoly, ukotvuje nové návyky apod.).
"Jak probíhá první konzultace?"
První konzultace může probíhat různě. Záleží na tom, s čím daný klient přichází. Pokud má téma, které „hoří“, pouštíme se rovnou do něj. Pokud přijde klient s tím, že oblastí, které chce řešit, je více, děláme tzv. audit životních oblastí, abychom se v životě klienta zorientovali a určili si priority, na kterých budeme po dobu následujících týdnů či měsíců pracovat.
"Určitě si nebudu pamatovat, co jsme na konzultaci řešili. Budu si to muset nějak zapisovat?"
Při konzultaci zapisuji já. Každý klient má svou složku (tabulku v PC), kde máme různé nástroje, a kam zapisuji vše, co je potřeba. Klient k ní má samozřejmě přístup, aby mimo konzultace viděl vše, co jsme spolu řešili, a mohl se pustit postupně do různých úkolů, pracovat si s nástroji pro sebekoučink apod. Toto považuji za velice zásadní aspekt spolupráce, protože bez toho by nebyla systematická práce vůbec možná, změny špatně uchopitelné a nevyhodnotitelné. Můžeme také navazovat na to, co se řešilo dříve, vidět posuny, vyhodnocovat pokroky a revidovat, co už se zvládlo a co nás třeba ještě čeká dále. Vše je přehledné a je v tom pořádek a jasno. Miluju!
"Jaká témata s klienty řešíš nejčastěji?"
Často se mnou lidé řeší vztahy, a to ne jen ty partnerské, ale např. i jejich vztah s rodiči. Také jsou to různé životní změny a restarty, strachy, ale i třeba psychosomatické obtíže. Ať už ale klient přijde s čímkoli, vždy se pod tím schovává nezdravý vztah k sobě a nízká sebehodnota. Z toho pak vyplývají i další častá témata, se kterými pracujeme, a to např. nedůvěra v sebe, neschopnost dát se na první místo, strach říct NE, strach z autorit atd.
"Jaký typ klientů tě nejčastěji vyhledává?"
Většinou jsou to lidé, kteří už na sobě nějak pracují, ale v určité fázi se zasekli a začali se cyklit. Také jsou to často klienti, kteří znají spoustu teorie, pouček a afirmací, ale nejde jim to převést do praxe. I když si toho už třeba hodně uvědomují a chápou různé souvislosti (např. jak je různé situace z dětství ovlivňují v současnosti), nevidí ve svém životě reálné změny, necítí se o mnoho lépe. Chtějí tedy vědět, JAK na to. A to je přesně to, s čím já jsem schopná jim pomoci.
"Proč trvá konzultace 2 hodiny? Děláš i kratší?"
Dvě hodiny se mi osvědčily jako nejpřínosnější pro práci s klientem, i jako nejefektivnější využití jeho času, energie a peněz investovaných do sebe. Zkoušela jsem i několik hodinových konzultací, ale vždy jsme se s klientem shodli na tom, že to je málo. Proto mi kratší konzultace nedávají smysl a nedělám je.
"A ty tedy lidem nějak radíš? Nebo jak to funguje?"
TOHLE JE TAK ČASTÝ A OBROVSKÝ MÝTUS, ŽE TO MUSÍM NAPSAT VELKÝM PÍSMEM! 😀 JÁ NA KONZULTACÍCH NIKOMU NERADÍM. Přináším nové úhly pohledu, nabízím různé nástroje pro práci na sobě… ale především se PTÁM! Nejsem pro klienta autorita, která mu říká, co má dělat. Já totiž nevím, co ten klient potřebuje – to ví on sám. Jsem pro něj průvodcem, který mu pomáhá se k těm informacím a odpovědím v sobě dostat.